سند «ارزیابی تهدید سالانه جامعه اطلاعاتی آمریکا

به نقل از منابع خبری

راهبرد اطلاعات ملی آمریکا راهبرد جدید اطلاعات ملی آمریک آگوست ۲۰۲۳ منتشر شد. در این راهبرد رقابت با چین به مثابهٔ تهدید بزرگ پیش روی آمریکا مطرح و به این موضوع اشاره شده است که روسیه نیز با خطری که برای اوراسیا و اروپا و ایجاد بی‌ثباتی در سطح جهان به‌وجود آورده است، تهدیدی غیرمستقیم برای آمریکا به شمار می‌رود. این گزارش شش هدف را برای جامعه اطلاعاتی ترسیم می‌کند.

به گزارش نبأخبر، ارزیابی تهدید سالانه جامعه اطلاعاتی آمریکا۱ که شامل اطلاعاتی تا روز ۱۸ ژانویه ۲۰۲۳ می‌باشد، شرحی است از تهدیدات جهانی علیه امنیت ملی ایالات متحده آمریکا که در فوریه ۲۰۲۳ منتشر شده است.

ارزیابی مذکور، بینش‌های جمعی جامعه اطلاعاتی آمریکا را منعکس می‌کند که هر روز متعهد به ارائه اطلاعات دقیق و مستقلی به سیاست‌گذاران، نظامیان و قانون‌گذاران ملی آمریکا است که باید از جان شهروندان آمریکایی و منافع آمریکا در تمامی نقاط جهان محافظت کنند. این ارزیابی بر جدی‌ترین تهدیدات علیه ایالات متحده آمریکا در طول سال آینده متمرکز است. سند مذکور، دو چالش استراتژیک در طول سال ۲۰۲۳ را برای ایالات متحده و متحدانش شرح می‌دهد: نخست، قدرت‌های بزرگ، قدرت‌های نوظهور و مجموعه‌ای در حال تحول از بازیگران غیردولتی که در رقابت برای ایجاد یک نظم نوین جهانی و تغییر قوانین و هنجارهای آن هستند. دوم، تهدیدات مشترک جهانی شامل تغییرات آب‌وهوایی، امنیت انسانی و سلامت (به‌ویژه تاثیرات اپیدمی کووید ۱۹ بر اقتصاد) و پیامدهای رشد سریع تکنولوژی بر کسب‌وکارهای سنتی و جامعه. بنابراین، این ارزیابی هم به تهدیدات دشمنان آمریکا و هم به نگرانی‌های فراملی و کارکردی همچون سلاح‌های کشتار جمعی و حوزه سایبری می‌پردازد. «راهبرد اطلاعات ملی آمریکا راهبرد جدید اطلاعات ملی آمریک آگوست ۲۰۲۳ منتشر شد. در این راهبرد رقابت با چین به مثابهٔ تهدید بزرگ پیش روی آمریکا مطرح و به این موضوع اشاره شده است که روسیه نیز با خطری که برای اوراسیا و اروپا و ایجاد بی‌ثباتی در سطح جهان به‌وجود آورده است، تهدیدی غیرمستقیم برای آمریکا به شمار می‌رود. این گزارش شش هدف را برای جامعه اطلاعاتی ترسیم می‌کند.

بر اساس این راهبرد، نهادهای اطلاعاتی آمریکا به‌دنبال افزایش قابل توجه تعداد کشورها، شرکت‌ها و حتی کنشگران غیردولتی‌ای هستند که با این نهادها همکاری می‌کنند تا در مورد تهدیدهای پیش روی آمریکا و متحدانش تبادل اطلاعات شود. راهبرد جدید به دنبال آماده‌سازی هر چه بهتر آمریکا برای مقابله با طیفی از تهدیدهاست که دیگر به رقبای سنتی دولتی از جمله چین یا روسیه یا گروه‌های تروریستی از قبیل القاعده یا داعش محدود نیست. در این سند همچنین بر همکاری با بخش خصوصی و شرکت‌های فناوری تاکید شده است. سند «استراتژی صنعتی دفاع ملی آمریکا وزارت دفاع آمریکا در بهمن‌ماه ۱۴۰۲/ژانویه ۲۰۲۴ اولین سند «استراتژی صنعتی دفاعی ملی» (ندیس) این کشور را منتشر کرد. در این سند گفته شده که صنعت دفاعی آمریکا نمی‌تواند به‌اندازه کافی سریع سلاح بسازد تا نیازهای این کشور، متحدان و شرکایش را برآورده کند. بر این اساس، هدف ندیس، هدایت توسعه اکوسیستم صنعتی دفاعی مدرنی عنوان شده که برتری رقابتی پایدار برای آمریکا نسبت به دشمنانش فراهم می‌کند. این سند توضیح می‌دهد که «چرا یک اکوسیستم صنعتی دفاعی مدرن در قرن بیست‌ویکم با سازمان‌دهی، ایجاد و ساخت عناصر بنیادین توانمندی نظامی، به هدف بازدارندگی یکپارچهٔ استراتژی دفاع ملی آمریکا کمک می‌کند و پیامی از اطمینان خاطر به متحدان و شرکای بین‌المللی این کشور و هشداری به دشمنان آن می‌فرستد». خلاصه‌ای از سه مقاله منتشر شده در نشزیه ماه نگار دیدبان امنیت ملی


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید